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An excellent video demonstrating how a laparoscopy is performed to evaluate the uterus (note a small fibroid appearing as a bulge in the uterus), fallopian tubes and ovaries. Blue dye is injected into the uterus, entering the fallopian tubes and spilling from the end of the tubes into the abdominal cavity, confirming that both tubes are open
Protopic Vitiligo, Weiße Flecken Am Rücken, Pigmentflecken Im Gesicht Entfernen, Flecken Haut--- http://vitiligo-heilung.info-pro.co --- Weiße Flecken auf der Haut: Vitiligo, Die Entwicklung weißer Flecken auf der Haut ist ist ein Symptom einer Hautstörung, die Vitiligo genannt, im deutschen Sprachgebrauch aber auch häufig als "Weißfleckenkrankheit" bezeichnet wird. Man bringt den Zustand mit der Zerstörung oder Fuktionsstörung der Hautzellen in Verbindung, die für die Herstelleung des Hautpigmentes (Melanin) zuständig sind, welches dem Menschen seine Hautfarbe verleiht. Meistens entwickeln sich die Flecken dabei an Stellen, die oft der Sonne ausgesetzt sind, also z.B. die Hände, Arme, Füße, Beine und das Gesicht. Bisweilen treten die Flecken aber auch in den Achselhöhlen, im Genitalbereich und um den Bauchnabel herum auf. Von Vitiligo betroffene erleben häufig auch ein vorzeitiges Ergrauen der Haare. Es wird geschätzt, dass mindestens 1 % der Bevölkerung der Vereinigten Staaten an Vitiligo leidet; in Europe sind die Zahlen ähnlich. Weltweit leiden gegenwärtig mehr als 100 Millionen Menschen an der Hauterkrankung. Die Ursache von Vitiligo Die genaue Ursache der Erkrankung ist noch immer unbekannt. Eine der populärsten Theorien ist jedoch, dass es sich bei Vitiligo um eine Autoimmunstörung handelt. Sie veranlasst das Immunsystem, die Melanozyten (die Hautpigmente produzierenden Hautzellen) anzugreifen. In der Tat haben Menschen, die an einer anderen Autoimmunstörung, wie adrenocorticaler Unterfunktion or Schilddrüsenüberfunktion leiden, ein weitaus höheres Risiko, auch an Vitiligo zu erkranken. Manche Mediziner sind auch der Auffassung, dass Sonnenbrände, emotionaler Stress und bestimte Medikamente die weißen hautflecken hervorrufen könnten. Es wird außerdem geglaubt, dass Vitiligo is also believed eine genetisch vererbte Erkrankung darstellt. Behandlungsoptionen für Vitiligo Für Vitiligo gibt es unterschiedliche Behandlungsmöglichkeiten. Allerdings sind sie allesamt praktisch wirkungslos und beinhalten dazu noch das Risiko, ernsthafte Nebenwirkungen hervorzurufen. Krankenversicherer übernehmen zudem die vollen Behandlungskosten. Das allein macht eine Vitiligo-Behandlung bereits zu teuer für die meisten Patienten, denn es sind üblichwerweise zwei bis drei Besuche wöchentlich in ener Spezialklinik nötig. Ein Paradebeispiel für eine solche Behandlung ist die sogenannte PUVA-Therapie, die ausgesprochen häufig eingesetzt wird. "Gratis-Präsentation enthüllt einen ziemlich ungewöhnlichen Tipp zur Beseitigung von Vitiligo für alle Zeiten und in nur 45-60 Tagen - Garantiert!" http://vitiligo-heilung.info-pro.co Erfahren Sie mehr darüber, indem Sie diese Webseite besuchen: http://vitiligo-heilung.info-pro.co
Whereas it is true that no operation has been profoundly affected by the advent of laparoscopy than cholecystectomy has, it is equally true that no procedure has been more instrumental in ushering in the laparoscopic age than laparoscopic cholecystectomy has. Laparoscopic cholecystectomy has rapidly become the procedure of choice for routine gallbladder removal and is currently the most commonly performed major abdominal procedure in Western countries.[1] A National Institutes of Health consensus statement in 1992 stated that laparoscopic cholecystectomy provides a safe and effective treatment for most patients with symptomatic gallstones and has become the treatment of choice for many patients.[2] This procedure has more or less ended attempts at noninvasive management of gallstones. The initial driving force behind the rapid development of laparoscopic cholecystectomy was patient demand. Prospective randomized trials were late and largely irrelevant because advantages were clear. Hence, laparoscopic cholecystectomy was introduced and gained acceptance not through organized and carefully conceived clinical trials but through acclamation. Laparoscopic cholecystectomy decreases postoperative pain, decreases the need for postoperative analgesia, shortens the hospital stay from 1 week to less than 24 hours, and returns the patient to full activity within 1 week (compared with 1 month after open cholecystectomy).[3, 4] Laparoscopic cholecystectomy also provides improved cosmesis and improved patient satisfaction as compared with open cholecystectomy. Although direct operating room and recovery room costs are higher for laparoscopic cholecystectomy, the shortened length of hospital stay leads to a net savings. More rapid return to normal activity may lead to indirect cost savings.[5] Not all such studies have demonstrated a cost savings, however. In fact, with the higher rate of cholecystectomy in the laparoscopic era, the costs in the United States of treating gallstone disease may actually have increased. Trials have shown that laparoscopic cholecystectomy patients in outpatient settings and those in inpatient settings recover equally well, indicating that a greater proportion of patients should be offered the outpatient modality
Nosebleeds are common. Most often they are a nuisance and not a true medical problem. But they can be both. Nosebleed care Sit upright and lean forward. By remaining upright, you reduce blood pressure in the veins of your nose. This discourages further bleeding. Sitting forward will help you avoid swallowing blood, which can irritate your stomach. Pinch your nose. Use your thumb and index finger to pinch your nostrils shut. Breathe through your mouth. Continue to pinch for five to 10 minutes. Pinching sends pressure to the bleeding point on the nasal septum and often stops the flow of blood. To prevent re-bleeding, don't pick or blow your nose and don't bend down for several hours after the bleeding episode. During this time remember to keep your head higher than the level of your heart. If re-bleeding occurs, blow out forcefully to clear your nose of blood clots and spray both sides of your nose with a decongestant nasal spray containing oxymetazoline (Afrin, Mucinex Moisture Smart, others). Pinch your nose again as described above and call your doctor. When to seek emergency care The bleeding lasts for more than 20 minutes The nosebleed follows an accident, a fall or an injury to your head, including a punch in the face that may have broken your nose
Ophthalmoscopy - Eye Clinical Examination - OSCE - Dr Gill
Direct Ophthalmoscopy use of the eyes is a very challenging clinical skill, incorporating both the examiner's knowledge of the retina, but also understanding the use of the ophthalmoscope
In this clinical skills tutorial, we look at the use of the direct ophthalmoscope as part of an ophthalmic examination
it should be noted that in the ideal circumstances, the room lights will be dimmed during the examination, and dilating eye drops used to improve the visualisation of the fundus
Some people may notice an ASMR effect from this clinical examination
#DrGill #Ophthalmoscopy #ClinicalSkills #EyeExam